Pierwsza Skoda 19T już po modernizacji. Zdjęcie pojazdu zaprezentował w mediach społecznościowych prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. Kontrakt na modernizację 31 tramwajów wart jest prawie 200 mln zł.

Modernizacji tramwajów Skoda19T podjęła się spółka SAATZ. W ramach pierwszego kontraktu, wycenionego na 36,5 mln zł, zmiany zajdą w sześciu dwukierunkowych pojazdach.
Pierwszy jest już gotowy, o czym informuje włodarz miasta. Jak zaznaczył, jest szansa, że pojazd wróci do Wrocławia jeszcze w październiku.
– Skody 19T to dobre, lubiane przez pasażerów tramwaje. Po remoncie będą w podobnym standardzie jak nowe pojazdy z Bydgoszczy i Poznania – zaznacza Jacek Sutryk.
Zakres modernizacji jest imponujący. Co dokładnie zmienione zostanie w Skodach?
– Rozbierzemy tramwaje do ostatniej śrubki – zapowiada prezes MPK Witold Woźny. Konstrukcja każdego wozu przejdzie pełną weryfikację, a napęd zostanie wymieniony na nowoczesny system oparty o technologię SiC. Skody zyskają nowe kabiny motorniczych, zmodernizowane wózki, a także system zliczania pasażerów.
Prace obejmą też wymianę oświetlenia na LED, montaż gniazd USB i odnowienie wnętrz. W tramwajach pojawią się udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, w tym lepsze pochylnie i podświetlane poręcze ze stali nierdzewnej.
Dwukierunkowe Skody 19T są niezbędne dla obsługi tras bez pętli, m.in. przy stadionie miejskim i na Świeradowskiej. Dzięki remontowi pozostaną w ruchu przez kolejne 15 lat.
– To duże wyzwanie organizacyjne, ale opłacalne – mówi Jarosław Lazurko, prezes SAATZ. – Za 6 mln zł za sztukę Wrocław zyskuje tramwaj jak nowy.
MPK konsekwentnie odnawia tabor. W ostatnich latach zmodernizowało już 42 pojazdy, w tym Skody 16T, a także Protramy 205 WrAs. Remont Skód 19T to kolejny krok w taborowej rewolucji, która ma uczynić komunikację miejską we Wrocławiu bardziej komfortową i nowoczesną.




