Wrocław wybrał wykonawcę przebudowy węzła przesiadkowego na ul. Drobnera i Dubois. Inwestycję za prawie 40 mln zł zrealizuje spółka Pro-Tra Building, mająca swoją siedzibę w stolicy Dolnego Śląska. Strony podpisały już umowę.

Kontrakt zakłada budowę nowego węzła przesiadkowego, co wiązać się będzie m.in. ze zmianą geometrii jezdni i nowym usytuowaniu torowiska. Dzięki temu powstanie miejsce na podwójne przystanki autobusowo-tramwajowe. Prace nie ominą robót ziemnych.
Jak zapowiada Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji, cytowany na portalu wroclaw.pl, przebudowę przejdą m.in. XIX-wieczne sieci infrastruktury podziemnej, w tym: energetycznej, gazowej, wodociągowej, sanitarnej czy deszczowej i telekomunikacyjnej.
Prace związane z przebudową węzła Drobnera-Dubois potrwają 1,5 roku. W tym czasie ruch drogowy zostanie utrzymany, jezdnie pozostaną jednak zwężone. Ruch tramwajowy wstrzymany zostanie w tym miejscu na 14 miesięcy.
W międzyczasie drogowcy zbudują długie perony, by zmieściły się tam dwa pojazdy: tramwaje/autobusy. Pozwoli to dogodniej przesiadać się między tramwajami a autobusami.

Zmiany także na torowisku
Po przebudowie skrzyżowania Drobnera z Dubois o pół kilometra zwiększy się długość torowiska tramwajowego, sieć trakcyjna zaś o 1,2 km.
Miasto posadzi 11 drzew, 1,3 tys. krzewów liściastych, prawie 1,5 tys. pnączy, ponad tysiąc traw ozdobnych i po 263 półkrzewów oraz roślin cebulowych. Na przystankach pojawi się dodatkowo osiem drzew oraz trejaże porośnięte zielenią, a w obrębie skrzyżowania i wzdłuż ulicy zaplanowano ogrody deszczowe i rabaty z różami. Na szczególną uwagę zasługuje platan klonolistny przy ul. Drobnera, który zyska większą przestrzeń biologicznie czynną.
Inwestycja zakłada także budowę dróg rowerowych, nowych przejść dla pieszych, instalację energooszczędnego oświetlenia, doświetlenia dla pieszych i przejazdów dla rowerów.





